2027’de Hayatta Kalmayı Düşünen Şirketler

‘Digital ve Sosyal girişimcilik’ sıradaki en büyük şey olsa gerek

Önce ‘neden’i anlayın.

Nike, 14.000 perakende iş ortağından sadece 40’ı ile çalışmak üzere harekete geçiyor. Çünkü artık insanlar online alışveriş yapıyor. Nike da mağazalarını online’a taşıyor. Sears, Kuzey Amerika’da ki 150 mağazayı kapatıyor. Nine West mağazalarını kapatıyor ve e-ticarete geçiyor. Tüketiciler değişiyor.  Yeni tüketici profili markalarla kolay, dijital ve duygusal iletişime girmek istiyor. Pazarlama yönetimi önem kazanıyor. Büyük Küresel emlak şirketleri bazı ülkelerden çekiliyor.

Dijitalde yoksan artık yoksun

 

Küresel nüfus şu anda 8 milyar. Y kuşağı ve Y kuşağı sonrası gittikçe büyüyor. X nesilini devralacaklar. Dünyanın yeni tüketicileri jenerasyon Z ve Y. Peki neden hala Boomers mantığı ve Gen X ile iş yapılıyor ki?

Dünyanın yeni ritmi Gen Y ve Z’yi takip etmekten geçiyor.

Bu çocukların Gen Z ve Y kuşağının tamamına yakını basit, hızlı, güvenli ve online olanı tercih ediyorlar. %92’si sosyal gerekleri ve çevreyi destekleyen şirketleri destekliyor. %68’i sosyal fayda sağlayan ürünleri seçiyor ve %73’ü anlamlı bir marka için daha fazla ödemeye hazır.

Jenerasyonlar değişiyor. Bu nedenle markalar ve hizmetler tasarlarken artık değişime dikkat edin.

Örneğin herkes emlak sektöründen gelir elde etmek istiyor ama zorlukları, şartları maliyetleri ile uğraşmak istemiyor. Rekabet yoğun sektörde müşteri bulmak da, güven ve bağlılık yaratmak da zor. Bir çok sektörün, emlak sektörünün referans bulma alıcı ve satıcıya kolay ve hızla ulaşma isteği bu dönem kendini daha da fazla hissettiriyor.

Mobiltech bu öngörülerden yola çıkarak hızlı, güvenilir, kolay prensibiyle Türkiye’nin hatta dünyanın ilk Dijital Emlak Yönlendirme Platformu olan ‘Mobil Broker‘ı yarattı. Önemli bir inovasyon.

Bu dönem hayatta kalma ve büyüme ile ilgili bir dönem. Yeni müşteri kazanımını belirleyen yegane kavram marka saygınlığı. Müşteri taraftarlığı için müşteri deneyimi ve referansına ihtiyaç kaçınılmaz. Bunu sağlayacak kişi, sizi önerecek, referans olacak yönlendiricilerdir. Yeni normalde bunu sağlayacak “Geleneksel Pazarlama Karşısında Dijital Pazarlama”. Tam ve mükemmel başarı dijital ve geleneksel pazarlamayı bir araya getiren uygulamalara hızla geçmek gelecek ve devamlılık için önemlidir.

Günümüzde bir şirketin ömrü 18 yıldan kısa 

1983’te, 1970’teki Fortune 500 listesinin 1/3’ü yok olmuştu. 1958’de Standard&Poor’s 500, 1 şirketin ömrünü 61 yıl olarak belirlemişti. Günümüzde ise bu rakam 18 yılın altında. McKinsey 2027 yılına dek mevcut şirketlerin %75 inin yok olacağını söylüyor.

Peki bu öngörüye rağmen iyi şirketler niye batarlar, çünkü değişen ekosisteme uyum sağlamak veya değişmek istemezler. Rekabet Miyopluğu! Kimi şirketler en yakınlarındaki rakiplerine ve çalışma şekline ciroya o kadar odaklanmışlardır ki fırsatları ve geleceği görememektedir.

Birçok iyi şirket bugün yok veya yok olacaklar, bunun nedeni bu şirketler değişime ayak uydurma konusunda başarısız oldukları gibi, hayatta kalmak ve işlerini sürdürmek için yeniliklere açık olmadan, pazarlamayı anlamadan çeşitli kötü alışkanlıklar edinmiş durumda olmalarıdır”
İnkar, kibir ve rehavet başarılı şirketlerin zaman içerisinde başarısız olup batmasına yol açar.

Turusan Bağcı
Mobil Broker Genel Müdürü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir